Het juiste kassasysteem voor je hotelrestaurant
In een hotel draait alles om gastbeleving. En dat betekent ook dat alle processen achter de schermen moeten kloppen. Als een gast een bestelling plaatst aan de bar, een ontbijt neemt in het restaurant of gebruikmaakt van roomservice, alles moet foutloos worden geregistreerd. Het moet direct op de juiste plek aankomen en uiteindelijk terugkomen op één overzichtelijke rekening. Toch werken veel hotels nog steeds met losse systemen voor receptie en horeca. Dat is inefficiënt en foutgevoelig. Wij zien dat hotels die hun frontdesk, restaurant, bar en keuken digitaal op elkaar afstemmen, structureel beter presteren en meer tevreden gasten hebben.
Wat vraagt de hotellerie van een kassasysteem?
De moderne hotelgast is veeleisend en verwacht snelheid, flexibiliteit en foutloze service. Een hotel moet hierdoor een kassasysteem hebben die meer kan dan alleen bestellingen opnemen. Het kassasysteem moet namelijk meerdere outlets beheren.
Gasten willen direct bestellen en afrekenen, zonder lange wachttijden. Van restaurant en bar tot roomservice, lobbyservice en terras, alles moet tegelijk en zonder vertraging draaien. Hierdoor moet je als hotel snel en flexibel kunnen bedienen. De gast staat centraal, waardoor je als hotel de betalingen, de voorkeuren en eerdere bestellingen moet bijhouden.
Hotels krijgen ook te maken met personeelstekort en moeten dit tekort opvangen. Slimme technologie moet het werk verlichten en processen automatiseren. Daarnaast willen hotels grip op cijfers, zodat je realtime-inzicht hebt in omzet, voorraad en prestaties.
Een hotel restaurant POS (Point of Sale) is het systeem dat alle verkoop- en bestelprocessen in je hotelhoreca afhandelt. Van het noteren van een drankje aan de bar tot het toevoegen van roomservice op de kamerrekening. Een goed hotel restaurant POS ondersteunt al deze processen en helpt hotels om zowel operationeel als financieel sterker te staan.
Wat maakt hotelhoreca uniek?
De meerdere outlets en dat alles tegelijk loopt, is wat hotelhoreca zich onderscheidt van andere ondernemingen. Je hebt een restaurant, bar, roomservice en ontbijt. Wij koppelen alle werkstromen aan één systeem met slimme inzage per locatie.
Gasten willen vaak bestellen en pas later afrekenen. Met een PMS-koppeling boek je direct op kamernummer. Daarnaast draait hotelhoreca 24/7 door. Door cloudkoppeling en flexibele dagafsluiting is er altijd controle. Bij zaalverhuur en events heb je te maken met gasten en groepen die aparte rekeningen willen. Met ons kassasysteem kun je werken met projectrekeningen of dagoverzichten per zaal.
Ons hotel restaurant POS is speciaal ontworpen om al deze uitdagingen te combineren in één gebruiksvriendelijk platform. De interface is zo praktisch en visueel opgebouwd dat nieuwe medewerkers er vaak al binnen een uur mee overweg kunnen, zelfs als ze nog nooit met het systeem hebben gewerkt.
Hoe Eijsink hotelrestaurants en roomservice helpt digitaliseren
Bij Eijsink leveren we een horeca kassa voor hotels die volledig zijn afgestemd op de dagelijkse praktijk in jouw bedrijf. Onze oplossingen zijn modulair, je kunt zelf samenstellen wat je nodig hebt. Maak je bijvoorbeeld gebruik van een bar, terras, ontbijtzaal of roomservice, je kunt precies samenstellen wat jij nodig hebt.
Wil je klein starten? Dat kan. Begin bijvoorbeeld met alleen ontbijt en bar, en breid later eenvoudig uit. Ons systeem groeit moeiteloos met je bedrijf mee.Daarnaast beschikken onze systemen over een roomservice kassasysteem, waarmee bestellingen automatisch naar de juiste uitgifte worden gestuurd en direct op het kamernummer worden geboekt.
Ook zijn onze kassasystemen voor hotelrestaurants realtime gekoppeld. Hierdoor komen bestellingen direct bij de juiste bar, keuken of roomservice via digitale schermen. Ook is het mogelijk om kamerkoppelingen (PMS) uit te voeren. Hierdoor worden consumpties automatisch op het kamernummer geboekt, volledig geïntegreerd met systemen zoals Mews of Protel.
Je kunt bij ons kiezen welk type kassa het beste past bij jouw hotelrestaurant. Je kunt afhankelijk van je werkvloer kiezen voor vaste kassa’s handhelds of tablets. Uiteraard kunnen we je ook adviseren, door middel van een gratis adviesgesprek, wat het beste bij jouw hotelrestaurant past.
De voordelen van het beste kassasysteem voor hotels
Het beste kassasysteem hotel biedt meer dan alleen het opnemen van bestellingen. Het is de digitale basis van je bedrijfsvoering. Door alle outlets, van restaurant tot roomservice, te koppelen, heb je realtime overzicht, minder fouten en een snellere doorloop.
Een goede kassa voor een hotelrestaurant zorgt dat gasten moeiteloos kunnen bestellen waar ze maar willen, en dat jij altijd overzicht hebt van wat er is verkocht, waar en door wie. Bovendien bespaar je tijd op administratie en geef je je personeel de tools om sneller en gastgerichter te werken.
Dit betekent dat hoe beter je kassasysteem is, hoe soepeler de service is en hoe tevredener je gasten zijn.
Een kassasysteem dat past bij jouw hotelrestaurant
Bij Eijsink helpen we je graag bij het kiezen van een kassasysteem die past bij jouw hotelrestaurant. Wij zorgen dat jouw hotelrestaurant, bar, roomservice en overige outlets goed samenwerken en dat je een kassasysteem hebt dat goed werkt met jouw hotelrestaurant.
Wil je advies krijgen voor het geschikte kassasysteem voor jouw hotelrestaurant? Plan een gratis advies gesprek in. We helpen je graag verder! Daarnaast heb je bij ons 24/7 support, dus je kunt altijd bij één van onze collega’s terecht. Met 40 jaar ervaring helpen we je graag vooruit en adviseren we je persoonlijk.