Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.
Terug

Deel

Paul van Gurp | Efficiënter werken leidt tot stijgende omzet

Susan
Leestijd 4 min

Fastservice restaurant Paul van Gurp is al meer dan 30 jaar een begrip in Deventer. Naast een uitgebreid assortiment aan frietjes en snacks ben je er ook aan het juiste adres voor broodjes en volwaardige maaltijden. Wat deze fastservice zaak vooral onderscheidt, zijn de hoogwaardige kwaliteit en service die zij hun klanten bieden. Om hun sleutel tot succes te achterhalen, spraken we met Mark van Gurp.

Paul van Gurp kassasysteem snackbar

Mark van Gurp, zoon van oprichter Paul van Gurp, werkt al 11 jaar fulltime in het familiebedrijf dat hij samen met zijn vader, moeder en broer runt. “Wat ooit begon als een kleine cafetaria, is inmiddels uitgegroeid tot twee vestigingen met ongeveer 45 medewerkers in dienst” vertelt Mark. Zijn taken binnen het bedrijf zijn zeer divers. “Op dit moment richt ik me voornamelijk op het verzorgen van trainingen en opleiden van nieuwe en bestaande medewerkers. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het innoveren van het bedrijf, omdat de markt voortdurend verandert en we daarop moeten inspelen.”


Eigengemaakte producten maken het verschil

Het familiebedrijf is altijd op zoek naar vernieuwing en verandering. Ze houden hun serviceniveau hoog en hun assortiment breed, zodat er voor ieder wat wils is. “Op productniveau kijken we veel naar wat we zelf leuk en lekker vinden. Mijn vader is een ster in het ontwikkelen van nieuwe producten en recepturen en wij kijken vervolgens of het aanslaat bij onze gasten. Gerechten zoals loaded fries en onze prijswinnende burgers zijn uniek; ze onderscheiden ons van de concurrentie. Uiteraard spelen we ook goed in op de wensen uit de markt. De behoefte aan gezonde afhaal-lunches groeit. Daarom zijn we nu aan het kijken of we ook luxere broodjes en bijvoorbeeld poké bowls gaan toevoegen ons assortiment.”

Vind de knelpunten in je processen en los ze op

“Naarmate het drukker werd in ons restaurant, werd het steeds lastiger om de juiste snelheid en service te borgen. We hebben toen onderzocht welke obstakels er waren in ons werkproces. Al snel bleek dat de orderbonnetjes aan de railing een bron van problemen waren. Het over elkaars schouders moeten meekijken maakt dat je elkaar in de weg loopt en veroorzaakte vertraging bij alle stations.” Om dit probleem op te lossen, kozen ze voor de booq Bar/Kitchen Manager. “De digitale keukenschermen zorgen ervoor dat het werkproces sneller verloopt, omdat bestellingen vanuit de bestelsite, QR-bestellingen en de kassa automatisch binnenkomen op de juiste schermen en iedereen weet wast hij moet doen. Een ander groot voordeel is dat de planning niet langer wordt beheerd door een persoon, maar door een systeem. Inmiddels zijn we er helemaal aan gewend: we werken sneller dan ooit tevoren!”

Fastservice bij Paul van Gurp in Deventer
Fastservice bij Paul van Gurp in Deventer


Denk na over nieuwe vormen van service

“Tijden veranderen en de wensen en verwachtingen van gasten ook. Wij hebben daarom onze service uitgebreid met de mogelijkheid om via QR-codes te bestellen. Wij bieden QR-bestellen aan als optie, geen verplichting. We komen bij de gasten aan tafel om de bestelling op te nemen of er wordt door de gasten aan de kassa besteld. Maar op drukke momenten, zoals vrijdagochtend als er een lange rij voor de kassa staat, attenderen wij gasten erop dat zij ook via de QR-codes kunnen bestellen. Je ziet dan al snel dat mensen uit de rij stappen. Fijn voor hen en voor ons.

Ook de bestelsite heeft ervoor gezorgd dat de bestellingen zich veel beter verspreiden en we zelf minder tijd kwijt zijn aan telefonische bestellingen. Online bestellen gaat vaak sneller dan via de telefoon. Mensen maken hun keuze en kunnen het 20 minuten later al afhalen. Dat werkt ideaal. Het mooie van booq is dat alle onderdelen geïntegreerd zijn en we betalen geen commissie meer over online bestellingen. Dat scheelt echt behoorlijk.”


Upsell-suggesties zorgen voor meer omzet

“Het zou voor ons fantastisch zijn als iedereen zou bestellen via de webshop of QR-bestellen, omdat de gemiddelde besteding dan veel hoger is. Met een digitaal systeem is upselling veel eenvoudiger en we zien dat mensen daardoor unieke combinaties maken. Het begint vaak met een hamburger van €6,95, maar uiteindelijk wordt de bestelling uitgebreid tot wel €16,-. We horen ook regelmatig van onze gasten dat ze onze service geweldig vinden, juist vanwege de vele mogelijkheden die we bieden. Zowel qua assortiment als bestelmogelijkheden.”

Het zou voor ons fantastisch zijn als iedereen zou bestellen via de webshop of QR-bestellen, omdat de gemiddelde besteding dan veel hoger is.
Paul van Gurp efficienter werken
Paul van Gurp efficienter werken

The future

“Uiteraard hebben we toekomstwensen. Zoals ik al zei: je moet continu inspelen op de veranderende wensen om de beste service en kwaliteit te borgen. We willen de huidige vestiging daarom deels verbouwen en vernieuwen zodat het maximaal scoort wat betreft sfeer en beleving. En we zijn op zoek naar een goede locatie voor onze 3e vestiging.”

Paul van Gurp maakt gebruik van:

Kassa en handhelds
Betalen en pin
QR-bestellen
Bestelsite
Digitale bonschermen

Ook interessant

Wij denken graag mee over
hoe jij efficiënter kunt werken

Facebook
Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 17:00 uur
Telefoon
Bel ons via
0880 55 66 77
mail
Mail ons via
info@eijsink.nl