Beachclub Texel | Stijging aantal bestellingen dankzij handhelds
Na een prachtige strandwandeling genieten van een verse kop koffie, ontbijt, lunch, diner of een goede borrel. Beachclub Texel is 365 dagen per jaar de plek waar je het Texelse strand optimaal kunt beleven. Eigenaar Koen Witte deed jarenlang ervaring op bij Paal 19 en nam het naastgelegen Beachclub Texel, over.
De uitdaging
De voormalige eigenaar werkte met twee vaste kassa’s, maar Koen besefte dat er veel meer uit de zaak te halen viel als hij de processen slimmer zou inrichten. Hij besloot van een gedeelte van het buitenterras een overdekte serre met eigen productiekeuken te maken. Zo zijn er meer zitplekken beschikbaar bij slechter weer en kan het team sneller uitserveren. Passend bij deze ontwikkeling zocht Koen naar een nieuw kassasysteem.
De oplossing en het resultaat
Dankzij de aanschaf van het nieuwe kassasysteem met handhelds, QR-bestellen en de digitale bar en keukenschermen stegen het aantal bestellingen én kunnen deze veel sneller verwerkt worden. Het resultaat? "Een omzetstijging van 25% ten opzichte van vorig jaar in juni en zelf een stijging van 70% in juli! Zonder booq was dit niet mogelijk geweest! Bedankt voor het leveren van dit prachtige kassasysteem. We gebruiken het volop!"
Dankzij de handhelds en het QR-bestellen, kunnen gasten van Beachclub Texel op ieder moment direct via hun telefoon kunnen bestellen, komen orders in rap tempo binnen op de kassa én op de schermen in de bar en de keuken. "Hierdoor kan ons team alles heel snel klaarmaken en uitserveren. Dankzij Eijsink bieden we snellere service en realiseren we een omzetstijging.”