Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.
Terug

Deel

CanCanteen | Eén centraal horeca kassasysteem voor multi-locatie

Lisa
Leestijd 3 min

Een ‘modern buurthuis’ waar mensen samenkomen om te eten, te ontspannen of om te werken. CanCanteen in de Amsterdamse Houthavens is een bruisende ontmoetingsplek voor buurtbewoners, waar het draait om verbinding. Die je bezoekt voor die (broodnodige) eerste koffie. Een brainstormsessie waarin je grootste dingen plant. Lange lunch met vrienden. Of bingo-evenement met buren. Op de menukaart staan toegankelijke en herkenbare gerechten, die de beste ingrediënten uit de lokale gemeenschap combineren met smaken van over de hele wereld.

CanCanteen kiest voor 1 centraal horeca kassysteem voor hun multi-locaties

Over CanCanteen

Het all day horecaconcept gaat verder dan een restaurant; in de lobby komen buurtbewoners uit de Spaarndammerbuurt samen om een krantje te lezen of spelen scholieren van het 4e Gymnasium om de hoek spelletjes. Ook zijn er (co-)working spaces, kun je boodschappen doen bij de aanwezige supermarkt en je baard laten trimmen bij de inpandige kapper. Operationeel manager Esmé Wieringa vertelt: “Binnen en buiten op het terras samen is er plek voor ongeveer 100 gasten. Je kunt voor alles bij ons terecht, daarom zeggen we “your friendly neighbourhood everything”. In deze tijd waarin we soms te veel met onszelf en onze schermpjes bezig zijn, kun je nooit genoeg verbindende initiatieven hebben. Voor ons staat het samenbrengen van mensen en daarmee eenzaamheid tegengaan op één. Programmering is een belangrijk element; we organiseren bijvoorbeeld kindervoorleesmiddagen, yogalessen en DoMiBO’s”.

Aan ambitie geen gebrek bij eigenaren Galtjo Beek en Mike Pietersz, die ook de Anne&Max in de Houthavens runnen. Dit jaar zullen er naast de CanCanteen-locatie Houthavens, twee andere locaties in Amsterdam (Westerpark West en Cruquiusgebied) openen. En daar blijft het niet bij. Door de samenwerking met vastgoedontwikkelaar CBRE, die doormiddel van het horecaconcept onder nieuwbouw appartementencomplexen een totaalconcept voor bewoners ontwikkelt, zullen snel locaties buiten Amsterdam volgen.

CanCanteen modern buurtcafe Amsterdam restaurant koffiehuis
CanCanteen is niet alleen een restaurant, ook een supermarkt, kapper en vergaderruimte



Dit is de reden dat CanCanteen voor Eijsink heeft gekozen

“Natuurlijk hebben we onderzoek gedaan naar verschillende leveranciers. Ons team had al eerder met het kassasysteem van Eijsink gewerkt en dat is altijd goed bevallen. Hoofdzakelijk omdat de systemen stabiel zijn. De kassa werkt zoals die hoort te werken. Bij andere systemen, bijvoorbeeld die van startups, is dat geen garantie. En dat veroorzaakt een frustratie; denk aan orders die door storingen niet geboekt of dubbel geboekt kunnen worden. Dat is met de systemen van Eijsink niet van toepassing. Het is fijn dat we op onze systemen kunnen vertrouwen. Een andere reden om voor Eijsink als automatiseringspartner te kiezen, waren de transactietarieven die van toepassing zijn bij het afrekenen. Uit berekening bleek dat de transactietarieven bij Eijsink gunstiger zijn dan bij concurrenten.”

Dit heeft Eijsink voor CanCanteen gedaan

“Er waren drie uitgangspunten: vanuit het hoofddoel dat mensen elkaar ontmoeten en zien, is persoonlijke tafelservice belangrijk. We willen onze gasten aan tafel bedienen, daarom dragen onze medewerkers een mobiele kassa handheld en pinapparaat bij zich. Daarnaast willen we efficiënt werken in de keuken. Onze chefs ervaren het werken met digitale bonschermen in plaats van papieren bonnen als prettig. Het geeft overzicht. Het derde uitgangspunt was dat we vanwege de beoogde groei onze vestigingen vanuit een multifiliaalconstructie wilden beheren en analyseren. Oftewel: menukaarten beheren en verkoopresultaten inzien van verschillende locaties binnen één en hetzelfde systeem.

We werken nu met één vaste kassa en meerdere handhelds, mobiele pinapparaten en digitale bonschermen. Dit breiden we uit met QR-bestellen, wat we als extra service in de vergaderzalen gaan toepassen. Met deze oplossing kan het gezelschap drankjes of lunch bestellen op het moment dat ze eraan toe zijn en zonder ze te hoeven storen.”


Wat is je favoriete functionaliteit?

“Voor mij als operationeel manager is prettig dat ik in de backoffice eenvoudig artikelen kan aanmaken door ze te kopiëren. Zo staan de artikelen direct in de juiste omzetgroepen met het juiste btw-percentage. Handig is ook dat ik menukaarten kan kopiëren en klaarzetten als we een nieuwe zaak openen. Bovendien is niet alleen de backoffice gebruiksvriendelijk. Omdat de kassasystemen overal hetzelfde werken, kunnen onze medewerkers op verschillende locaties werken!”

CanCanteen Esmé kiest voor alles in één kassa
Eenvoudig artikelbeheer in de kassa backoffice


Wat zou je vertellen aan iemand die overweegt met Eijsink en haar horecasystemen te werken?

“Ben je op zoek naar betrouwbare horecasystemen, kies dan voor een gevestigde leverancier met korte lijntjes. Eijsink raad ik aan omdat we fijn samenwerken en je goed geholpen wordt wanneer er vragen of nieuwe ideeën voor uitbreidingen zijn.”

CanCanteen maakt gebruik van:

Kassa en handhelds
Digitale bonschermen
Betalen en pin
QR-bestellen

Ook interessant

Stijn
Stijn, adviseur

Systemen waarop je kan vertrouwen?
Stijn weet wat je nodig hebt.