Hoe Grand Café de Troubadour zijn service naar een hoger niveau tilt met slimme technologie
Wat staat er bij jou op de kaart? Een huisgemaakte Trouba burger of juist een gedurfde vegan twist zoals de Peking Jackfruit? Bij Grand Café de Troubadour in Hardenberg vind je het allemaal. Een plek waar sfeer, gastvrijheid en creativiteit samenkomen, pal aan de Vecht. Maar achter die gezellige uitstraling schuilt een slimme bedrijfsvoering. En laat Eijsink daar nu nét een rol in spelen.
Dylan wilde vooruit - en snel ook
Toen Dylan samen met het team de deuren van Grand Café de Troubadour opende, werd al snel duidelijk: het oude kassasysteem kon niet mee in hun ambities. Alles moest sneller, overzichtelijker en efficiënter. Geen gedoe meer met losse koppelingen of systemen die niet met elkaar praten. Dus: tijd voor een upgrade.
De keuze viel op Eijsink. Waarom? Simpel: hun kassasysteem sluit naadloos aan op de Personeelsplanner én biedt real-time inzicht in de zaak. Geen verrassingen meer aan het eind van de dag, maar grip op de cijfers én op de werkvloer. Uitbreiding volgde in de vorm van digitale bonschermen.
Aanvankelijk werd gestart met twee schermen, maar duurde niet lang voordat duidelijk werd dat dit niet genoeg was. ''We hebben er eigenlijk meteen al een derde scherm bij genomen,'' vertelt Dylan. Nog voordat we gewend waren aan die setup, volgde tot onze eigen verbazing ook een vierde scherm. ''Eerder hadden we altijd zoveel bonnetjes hangen en verhuizden gasten wel eens van tafel. Mutaties worden nu verwerkt in de kassa en doorgezet naar de digitale bar en keukenschermen. Door dat alles digitaal gaat, zijn er geen fouten meer.
Van handhelds tot QR-bestellen: slim serveren zonder stress
Met de overstap naar een modern kassasysteem, kwamen er ook mobiele kassa's zodat bestellingen aan tafel worden opgenomen. Bestellingen gaan nu razendsnel van tafel naar keuken, zonder tussenstops. Dat betekent minder wachttijd, minder kans op fouten en efficiëntere communicatie. Grand Café de Troubadour dacht in termen van gastbeleving nog groter. Met een mega-terras dat zomers bomvol zit, besloten ze QR-bestellen te introduceren. Gasten scannen de code, bestellen en betalen vanaf hun stoel. Of het nu lunctijd is of borreltijd - het loopt als een trein, zelfs als er minder medewerkers op de vloer zijn.
De reserveringsmap werd vervangen door een online reserveringssysteem, zodat gasten altijd kunnen reserveren, ook als er op de werkvloer geen tijd is om de telefoon op te nemen. Geen miscommunicatie meer door onleesbare handschriften, wel een boost voor het serviceniveau!
Het resultaat een relaxed team en tevreden gasten.
De voordelen van digitalisering zijn voelbaar én zichtbaar. De bediening werkt met meer rust, gasten krijgen sneller hun bestelling en zelfs het populaire dakterras blijft open tijdens piekmomenten. Geen stress, altijd kwalitatieve service. En dat is precies waar De Troubadour voor staat. Met de slimme oplossingen van Eijsink is Grand Café de Troubadour - tijdens alle seizoenen - klaar voor de toekomst. Proost op innovatie en gastvrijheid!
Grand café de Troubadour maakt gebruik van:
Op zoek naar een nieuw kassasysteem?
Gerben weet precies wat jij nodig hebt!
Op zoek naar een nieuw kassasysteem?
Gerben weet precies wat jij nodig hebt!