Op de hoogte blijven? Krijg de laatste updates in jouw mailbox.
Terug

Deel

Mojo’s Alkmaar | Slimmere service op het terras

Marije
Leestijd 4 min

Ondanks verouderde systemen zag Vincent Meurs direct het enorme potentieel van Mojo’s in Alkmaar, toen hij de zaak overnam. Dankzij een grondige modernisering samen met Eijsink draait zijn zaak en terras nu efficiënter dan ooit, hebben zijn collega’s meer plezier in hun werk én meer tijd voor gasten.

Mojo's aan Waagplein in Alkmaar slimme automatisering en kassa

Over Mojo’s Entertainment

Mojo's is dé plek om te relaxen op het terras aan het Waagplein in Alkmaar, naast de beroemde kaasmarkt. Doordeweeks is het een bar/restaurant, in het weekend verandert het ’s avonds in Club Mojo's. Het deelt de keuken met buurman Mr. Gold, een intieme cocktailbar en shared dining restaurant. Tijdens het terrasseizoen zitten er al gauw 300 tot 400 gasten. Vincent Meurs van SEB Horeca Groep nam beide zaken in juli 2024 over.

Een horeca-erfenis met uitdagingen

Toen Vincent met Mojo’s begon, trof hij een reeks problemen aan: “Er was onderbezetting, een hoog verzuim op maandag en dinsdag en er werd geld gestolen. Door verkeerd management was er ook jarenlang niet geïnvesteerd in keukenapparatuur, bijscholing en kassasystemen.” Vincent schakelde uitzendkrachten in en maakte een frisse start met de overgebleven collega’s én automatisering. “Ik wilde een betere horecabeleving bieden, waarvoor mensen terugkwamen. Al het gereedschap van Eijsink helpt me daarbij.”

Mojo's aan het Waagplein in Alkmaar benut haar potentie dankzij een grondige modernisering
Mojo's aan het Waagplein in Alkmaar benut haar potentie dankzij een grondige modernisering.


Tools die alles makkelijker maken

Vincent koos voor een complete modernisering met de vaste kassa’s van Eijsink, handhelds, Tap to Pay (bestellen en pinnen op handheld), bar- en keukenschermen, tafelreservering en een koppeling met Exact voor de boekhouding. “Het zijn allemaal tools die het leven makkelijker maken. We kunnen met minder mensen meer verkopen en hebben een waterdicht systeem. Je ziet bijvoorbeeld met één druk op de knop wat er in je bedrijf gebeurt, wat voor omzet je draait en hoeveel bezetting je nodig hebt”, aldus Vincent. 

Betere service op het terras

Ook op het terras merkt Vincent een groot verschil. Hij weet nog hoe het in 1999 ging: “Bestellingen met vier kleuren pennen op Heineken-briefjes schrijven en kelners die continu naar binnen moesten om bestellingen door te geven.” Nu zijn de handhelds voor hem een uitkomst.

“Die zijn super”, aldus Vincent. “We werken met vaste kelners die nu zoveel mogelijk buiten blijven met hun handheld. Elke kelner bedient twee rijen tafels, neemt bestellingen op en haalt tafels leeg met behulp van servicekarren. De runners brengen de bestellingen naar buiten en nemen de kar mee. Zo hebben onze gasten buiten altijd een aanspreekpunt en daarmee gaat de service omhoog.”

Buiten sneller afrekenen

Het voordeel is dat elke handheld ook een betaalterminal is. Dus we hoeven niet meer naar binnen om een pinapparaat te halen. Dat kostte alleen maar tijd en was niet gastvrij. Want zodra mensen hebben besloten dat ze weg willen, moet je gewoon snel met ze kunnen afrekenen”, zegt Vincent.

Voor zijn clubavonden regelde hij een snelkeuzemenu met hardlopers en aangepaste prijzen. “Nu kun je direct invoeren en afrekenen terwijl gasten aan de bar staan.”

Het
Het "terrasssysteem" van Mojo's werkt, elke kelner eigen handheld met Tap to Pay.


Een win-win voor personeel en werkgever

Vincent weet hoe lastig het is om kwalitatief goede medewerkers te krijgen. “Dus je moet je onderscheiden als werkgever. Daarom hebben wij bijvoorbeeld ook een eigen afdeling Personeelszaken, inwerktrajecten en investeren we in de ontwikkeling van ons team én automatisering. Dat zijn vaak redenen om voor een werkgever te kiezen en er te blijven.” De nieuwe systemen werden goed ontvangen door het overgebleven personeel. “Die zeiden: eindelijk! Het geeft hen duidelijkheid en structuur.”

Zo geregeld

De implementatie en aanpassingen van de Eijsink-oplossingen verliepen volgens Vincent vlot: “Ze bespreken van tevoren goed hoe je je systeem wilt opbouwen. En het inplannen, programmeren, dat was binnen drie weken rond. Ik heb al heel wat mensen naar Eijsink verwezen, dus dat zegt genoeg.”

Mojo's, Alkmaar maakt gebruik van:

Tap to Pay
Kassa en handhelds
Reserveringssysteem
Digitale bonschermen
Betalen en pin

Ook interessant

Ale.jpg
Ale, adviseur

Net als Mojo's toe aan de volgende stap?
Ale helpt je graag!